Veelgestelde vragen

Hoe is Best Mannequins te bereiken?

Telefoon : (0032) 56 66 64 00
Mail :  sales@bestmannequins.be
Adres: Best Mannequins bvba, Splenterbeekstraat 2, B-8710 Wielsbeke

 


Wat zijn de openingsuren?

Maandag tot vrijdag van 8:30 – 17:00 uur
Buiten de kantooruren : op afspraak. Tijdens een telefonisch contact kijken we samen naar een tijdstip dat voor beide lukt

 


Kan ik de showroom geheel vrijblijvend bezoeken?

Natuurlijk! 1000 m2 om u te inspireren met de laatste trends in fashionsupplies.  Bovendien staan we klaar met een kopje koffie en persoonlijk advies indien u dit wenst. Vooraf een afspraak maken blijft altijd handig.  Zo kunnen wij ons optimaal organiseren en wordt u meteen geholpen bij aankomst.


Kunnen er aankopen gedaan worden als ik de showroom bezoek?

Dit is zeker mogelijk. Indien het product voorradig is, kunt u het direct meenemen.
 


Wat als ik toch niet volledig tevreden ben over mijn aankoop?

Dit is enorm jammer om te horen, want wij streven naar 100 % klantentevredenheid. We zullen er alles aan doen om samen een passende oplossing te vinden.  Neem zo snel mogelijk contact met ons op.


Hoe kan ik een klacht indienen?

Klantentevredenheid is ons doel. Helaas gebeurt het wel eens dat er dingen niet lopen zoals gehoopt.  Laat het ons zeker weten per mail naar info@bestmannequins.be.  Zo kunnen we onze klantenservice nog verbeteren. Wenst u een artikel te retourneren of betreft het een schadegeval, ontdek hier alles over retourneren.  Iedere klacht wordt in alle vertrouwen binnen de 2 werkdagen verwerkt.

Hoe kan ik mijn bestelling plaatsen?

 


Hoe kan ik producten met elkaar vergelijken?

Op onze webshop kunt u producten gemakkelijk met elkaar vergelijken dankzij onze vergelijkingstool.
Klik wanneer u op een productpagina bent op ‘toevoegen aan vergelijking’. Bovenaan kunt u dan klikken op vergelijken nadat u meerdere producten aangeduid hebt.


Hoe kan ik zien of een product voorradig is?

Op onze webshop wordt de voorraadstatus altijd bij het product getoond, naast de prijs van het product.
Uiteraard kijken wij dit ook graag  voor u na ! Neem gerust contact op.


Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

We werken heel snel om uw producten te leveren, dus laat ons zo snel mogelijk iets weten via telefoon of mail.
Een stockproduct kan geannuleerd worden zolang de bestelling nog niet is verzonden.

Een customised product kan enkel geannuleerd worden vóór deze in productie gaat.


Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?

Indien u vóór 16:00 uur besteld & betaald en de volledige bestelling in voorraad is, wordt deze op de eerstvolgende werkdag verstuurd.
Indien de bestelling niet (volledig) voorradig is, ontvangt u met de orderbevestiging informatie over de te verwachten leveringstermijn.


In welke landen wordt er geleverd?

Wereldwijd.


Hoe lang duurt de levering?

De transporttijd is afhankelijk van het land van bestemming. 

  • België : 1 werkdag.
  • Nederland : 1-2 werkdagen.
  • Frankrijk & Duitsland : 2-3 werkdagen.
  • Verenigd Koninkrijk : 3-4 werkdagen.

Voor andere landen in en buiten de EU klik hier voor meer informatie.


Wie bezorgt mijn bestelling?

De bestellingen worden steeds geleverd door onze vaste logistieke partners. De logistieke partner hangt af van de geografische ligging van het afleveradres. Neem gerust contact met ons op indien u hier meer informatie over wenst.


Wordt er ook geleverd als ik niet thuis ben?

Uit veiligheid wordt van de klant verwacht wordt dat hij/zij persoonlijk de producten aanneemt en aftekent voor ontvangst.
Tenzij je een volmacht aan de deur hangt, zal de externe transportfirma het pakket niet afgeven.
Bij afwezigheid, zal er een ‘Niet thuis-bericht’ achtergelaten worden om een nieuw bezorgmoment in te plannen. In dit briefje zal ook uitgelegd staan hoe het pakketje alsnog kan ontvangen worden.
Een andere mogelijkheid is dat de goederen worden geleverd in een parcel shop in de buurt. De goederen kunnen dan op dit verzamelpunt in uw dorp / gemeente /stad afgehaald worden. Ook deze informatie zal steeds vermeld zijn op het ‘Niet thuis-bericht’.


Wat is de status van mijn bestelling?

Sommige van onze partners gebruiken een Track & Trace nummer waar u alle informatie kunt vinden.
Heeft u deze niet ontvangen? Aarzel niet contact met ons op te nemen via sales2@bestmannequins.be. We zoeken het uit voor u.


Ik heb mijn pakket niet ontvangen, wat nu?

  • Check zeker de Track & Trace gegevens van het pakket, mogelijk is het tijdstip / datum verschoven.
  • Check of het leveringsadres correct is.
  • Controleer uw brievenbus indien u een ‘Niet thuis-bericht’ ontvangen heeft. Mogelijk is het bij uw buren afgeleverd of is er een nieuw bezorgmoment ingepland.
  • Neem contact op met onze customerservice. Wij zoeken het voor je uit.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Afhankelijk van land tot land en de grootte van het pakket kan dit variëren. Standaard verzendingen hebben volgende transportkosten excl. BTW:

Land Colli prijs Stukgoed prijs Pallet prijs Franco vanaf
België € 7,95 € 20 € 40 € 600
Frankrijk € 12,50 € 40 € 80 € 950
Nederland € 9,50 € 25 € 50 € 750
Duitsland € 12,50 € 40 € 80 € 950
Verenigd Koninkrijk € 15 € 50 € 120 € 1000

 

 

 

 

Voor andere landen klik hier.

Opgelet, in geval van leveringen buiten de EU, kunt u als klant invoerrechten en belastingen aangerekend krijgen. Invoerrechten en belastingen zijn steeds ten laste van de klant en zijn niet inbegrepen in bovengenoemde bezorgkosten. Ook bij een gratis levering zijn deze kosten ten laste van de klant.


Wat als mijn product beschadigd is afgeleverd?

We voeren nauwkeurige controles uit en verpakken alles zo goed mogelijk in. Helaas kan er wel eens tijdens het bezorgen schade opduiken. Gelieve dit zo snel mogelijk te melden zodat we een schadeclaim kunnen indienen bij de transportfirma.
Voor een spoedige oplossing hebben wij volgende informatie van u nodig:

  • Foto’s van de buitenkant doos zoals het pakket aankwam (ook indien er geen zichtbare schade is).
  • Een foto van het barcodelabel dat zich op de doos bevindt.
  • Foto’s van de schade zoals u ze aangetroffen heeft. (Bijv. tijdens het uitpakken, ook de binnenkant van de doos).
  • Foto’s die de schade duidelijk in detail toelichten en verduidelijken waar de schade zich bevindt (bijv. op het been van de etalagepop of op de rug).

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U kan een product binnen de 5 werkdagen na ontvangst terug sturen.
 


Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • De producten dienen compleet (inclusief alle accessoires) te zijn.
  • Producten dienen onbeschadigd, ongebruikt en in de originele (onbeschadigde) verpakking te zitten.
  • Producten mogen enkel bekeken worden zoals dit ook in een fysieke winkel zou gebeuren. Als u de producten toch installeert of in gebruik neemt, betekent dit dat u de producten aanvaardt.
  • Gelieve uw  retour voorafgaand  steeds  per mail te melden aan sales@bestmannequins.be

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

We aanvaarden geen retour op gepersonaliseerde producten.


Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

  • Stuur de producten volgens de retourvoorwaarden terug naar Best Mannequins bvba, Splenterbeekstraat 2, B-8710 Wielsbeke (België)
  • De verzendkosten voor het terugsturen van onze producten zijn steeds ten laste van de klant.
  • Opgelet! Indien er beschadiging gebeurt tijdens het retourneren is dit op verantwoordelijkheid van de klant. Maak daarom enkel gebruik van betrouwbare koerierdiensten.
  • Bij retourzendingen buiten de Europese Unie, gelieve enkel te kiezen voor een koerierdienst (bijvoorbeeld UPS, TNT, DHL,…) die meteen ook instaat voor de douaneformaliteiten.

Is er garantie op mijn product?

Op al onze producten zit een standaard garantie voor verborgen gebreken van 12 maanden met uitzondering van verbruiksgoederen. Garantie voor zichtbare gebreken wordt uitgesloten vanaf de aanvaarding van de goederen nl. 3 werkdagen na de ontvangst van de goederen. De garantie beperkt zich tot het herstellen of de vervanging door gelijkwaardige goederen.
  •  Binnen de garantieperiode: Als een klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen of herstellen van een artikel voor rekening van Best Mannequins bvba.
  • Buiten de garantieperiode: Bij herstellingen die buiten de garantieperiode vallen worden er kosten in rekening gebracht. Wij zullen u hier vooraf over informeren.
Een gegronde klacht is een klacht die niet veroorzaakt werd door beschadiging door opzet of nalatigheid ofwel normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Welke zijn de betaalmogelijkheden op de webshop?

  • Online verbindt Best Mannequins u door naar het beveiligd platform van Ingenico.
  • Hier kunt u kiezen uit volgende betaalmiddelen : Bancontact / Mister Cash, I Deal, Maestro, Visa / Mastercard / Carte Bleue / Paypal
  • Bij afhaling van uw goederen in ons magazijn te Wielsbeke kunt u cash of met de bankkaart betalen.

Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik deze opvragen?

Stuur ons uw klantennummer of ordernummer door via mail naar sales2@bestmannequins.be. We sturen u zo spoedig mogelijk uw factuur toe per mail.


Indien ik recht heb op een terugbetaling, hoe gebeurt dit?

Dit is afhankelijk van de manier waarop u heeft betaald. Het geld wordt altijd terugbetaald naar de rekening die gebruikt is geweest voor de bestelling. Voor terugbetalingen met bankkaart vragen wij u vriendelijk uw IBAN en BIC gegevens naar ons door te mailen.


Wat als ik geen terugbetaling heb ontvangen?

Het kan soms een paar werkdagen duren voor er een terugbetaling op uw rekening staat. Bij een retour wordt dit pas terugbetaald na controle om te zien of de goederen voldoen aan de retourvoorwaarden.


Hoe maak ik een account aan?

  • Klik bovenaan op ‘Inloggen’.
  • Klik op de knop nieuwe account aanmaken.
  • Vul uw gegevens in. Zorg dat ‘Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ en ‘Ik ben akkoord met het privacy-&cookiebeleid’ aangevinkt staan.
  • Klik op registreren.

Hoe log ik mij in?

  • Klik bovenaan op ‘Inloggen’.
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in.

Hoe wijzig ik mijn gegevens of voeg ik een leveringsadres toe?

  • Meld u aan in uw account via ‘Inloggen’.
  • Klik bovenaan op ‘Mijn account’.
  • Klik links op ‘Mijn gegevens’.
  • Verander uw gegevens of voeg een leveringsadres toe.
  • Klik op bewaren.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

  • Klik bovenaan op ‘Inloggen’.
  • Klik op ‘Gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten?’
  • Vul uw gebruikersnaam in het pop-up venster en vraag een nieuw wachtwoord aan.
  • U ontvangt een nieuw wachtwoord via mail.

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat nu?

Neem contact op met onze klantenservice via telefoon of mail.
 


Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Ontvang maandelijks gratis onze trends nieuwsbrief vol inspiratie , introductie nieuwigheden en leuke aanbiedingen!