Verzending en levering
Verzendkosten
Best Mannequins levert wereldwijd. Voor de landen die in de onderstaande tabel worden vermeld, worden de verzendkosten online berekend, zodat u onmiddellijk kunt bestellen en afrekenen. Voor elk ander land van bestemming wordt uw winkelwagen doorgestuurd naar onze klantenservice als een offerteaanvraag. Wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op met een offerte inclusief de best mogelijke vrachtkosten. Dit geldt ook voor grote goederen, zoals toonbanken die speciaal transport vereisen en daarom niet in aanmerking komen voor automatische berekening van vrachtkosten.
We streven ernaar alles zo efficiënt mogelijk in te pakken en kleinere displays samen te groeperen in één oververpakking. Het is essentieel dat onze verpakking transportbestendig is!
De verzendkosten in de onderstaande tabel zijn in EUR en exclusief BTW. In het geval van leveringen buiten de EU kunnen er in het land van bestemming extra invoerrechten van toepassing zijn. Deze invoerrechten zijn voor rekening van de klant en zijn niet inbegrepen in de hieronder vermelde verzendkosten.
Transporttijd
De transporttijd geeft een indicatie van het aantal werkdagen (ma-vr) dat nodig is om uw bestelling in het land van bestemming te leveren.
Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor enige gevolgschade door late levering of niet-levering door de vervoerder. Onze aansprakelijkheid in deze gevallen blijft beperkt tot de waarde van de goederen waarvan is aangetoond dat ze niet door de klant zijn ontvangen.
De levering betreft de levering van de bestelde producten door een vervoerder of koeriersdienst die door Best Mannequins is aangesteld. De wijze van transport, verzending, verpakking, etc. wordt bepaald door Best Mannequins indien er geen speciale specificaties door de klant zijn aangegeven. Bij voorkeur maken we gebruik van de volgende ervaren logistieke partners:
- GLS
- DACHSER
- FEDEX
Levering en ondertekening voor ontvangst
De levering gebeurt via een directe aflevering van een product bij de Klant en dit vaak tegen ondertekening voor ontvangst.
Er wordt van de Klant verwacht dat hij de Goederen aanneemt van zodra deze op het leveringsadres worden aangeboden. Wij zien ons genoodzaakt eventuele bijkomende leveringskosten of schade die door Best Mannequins wordt geleden omwille van een niet gerechtvaardigde weigering van een besteld product (of een deel ervan),met inbegrip van stockage-kosten door te rekenen aan de Klant.
De verzendingen die Wij organiseren gebeuren op ons risico van verlies en zijn gedekt door een CMR verzekering. U hoeft zich dus geen zorgen te maken om Goederen die verloren gaan tijdens transport.
Wij vragen de Klant uitdrukkelijk om bij de in ontvangstneming van de Goederen meteen na te gaan of de geleverde Goederen overeenkomen met de meegeleverde pakbon en indien er geen zichtbare schade is. Indien alles er prima uitziet, raden Wij U aan om toch af te tekenen met vermelding “onder voorbehoud van nazicht”. Alleen met deze clausule zal de vervoerder bereid zijn een verzekeringsdossier te openen in geval van niet zichtbare schade.
Is de verpakking zichtbaar beschadigd, dan is het belangrijk dit steeds te vermelden bij het aftekenen bijv. doos ingedeukt, gescheurd + onder voorbehoud van verder nazicht. Wij raden U aan om in dit geval eerst de doos te openen en de inhoud na te zien vooraleer af te tekenen. Bij ernstige beschadiging kan U het pakket beter meteen weigeren.
Wij benadrukken ook om in geval van schade, zeker de verpakking goed bij te houden en volgende duidelijke foto’s te nemen:
- toestand waarin de doos aankwam, ook als hier geen schade zichtbaar is
- foto van het verzendlabel dat op de verpakking kleeft
- foto v doosopdruk met artikel referentie, etc.
- foto’s tijdens het uitpakken van de productonderdelen die beschadigd
- duidelijke foto’s die de schade in detail toelichten en verduidelijken waar de schade zich bevindt bijv. op het been van de etalagepop of op de rug
Niemand aanwezig bij levering
Wanneer er bij de levering niemand aanwezig is op het opgegeven afleveradres, wordt uw pakket eerst bij één van de buren aangeboden of afgeleverd in een parcelshop indien het om collizending gaat. Er wordt een nota nagelaten in de bus of U ontvangt een email van de vervoerder met de nodige info. Zo kan U een nieuwe levering plannen of het afleveradres wijzigen. Hou er rekening mee dat een tweede aanbieding vaak niet gratis is en ten vroegste kan gebeuren op de eerstvolgende werkdag.
In geval de bestelling bij aanbieding door Best Mannequins of diens aangestelde vervoerder door de Klant geweigerd wordt zonder gegronde reden, is Best Mannequins naar keuze gerechtigd te handelen alsof de overeenkomst door de Klant is geannuleerd dan wel nakoming der overeenkomst te vorderen en eventueel bijkomende kosten (2e aanbieding, stockage kosten) in rekening te brengen.
a) de overeenkomst is geannuleerd door de klant.