Veelgestelde vragen

Telefoon: (0032) 56 66 64 00
E-mail: [email protected]
Adres: Best Mannequins BVBA, Splenterbeekstraat 2, B-8710 Wielsbeke

Maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.
Buiten openingstijden: op afspraak. Bel ons, dan zoeken we een tijd die voor beide partijen werkt.

Natuurlijk! 1000 m² om je te inspireren met de laatste trends in modebenodigdheden. Bovendien staan we klaar met een kopje koffie en persoonlijk advies als je dat wenst. Een afspraak van tevoren maken is altijd handig. Zo kunnen we ons optimaal organiseren om je meteen bij aankomst te helpen.

Dat is zeker mogelijk. Als het product op voorraad is, kun je het meteen meenemen.

Dat is heel jammer. We streven naar 100% klanttevredenheid. We zullen alles doen wat we kunnen om samen een geschikte oplossing te vinden. Neem alsjeblieft zo snel mogelijk contact met ons op.

Klanttevredenheid is ons doel. Helaas komt het soms voor dat dingen niet gaan zoals verwacht. Laat het ons weten via e-mail op [email protected]. Dit helpt ons om onze klantenservice te verbeteren. Als je een artikel wilt retourneren of als het om een schadeclaim gaat, vind je hier . alle informatie over retourzendingen. Elke klacht wordt vertrouwelijk binnen 2 werkdagen behandeld.

In onze webshop wordt de voorraadstatus altijd bij het product weergegeven, naast de prijs van het product. We controleren dit natuurlijk ook graag voor je! Neem gerust contact met ons op.

We werken zeer snel om je producten te leveren, dus laat het ons zo snel mogelijk weten via telefoon of e-mail.

  • Een voorraadproduct kan worden geannuleerd zolang de bestelling nog niet is verzonden.
  • Een aangepast product kan alleen worden geannuleerd voordat het in productie gaat.

Als je bestelt en betaalt voor 16:00 en de gehele bestelling is op voorraad, wordt het op de volgende werkdag verzonden. 
Als de bestelling niet (volledig) op voorraad is, ontvang je informatie over de verwachte levertijd met de orderbevestiging.

Wij leveren wereldwijd.

De transporttijd hangt af van het bestemmingsland.

We verwijzen je graag door naar onze​ Levering en verzendingspagina  voor meer informatie.

De bestellingen worden altijd geleverd door onze reguliere logistieke partners. De logistieke partner hangt af van de geografische locatie van het afleveradres. Neem contact met ons op als je meer informatie hierover wilt.

Om veiligheidsredenen wordt verwacht dat de klant de producten persoonlijk in ontvangst neemt en tekent voor ontvangst. Tenzij er een machtiging aan je deur is geplaatst, zal het externe transportbedrijf het pakket niet afleveren.
Bij afwezigheid wordt er een 'Niet thuis bericht' achtergelaten om een nieuwe leveringstijd in te plannen. Deze brief legt ook uit hoe het pakket nog kan worden ontvangen.
Een andere mogelijkheid is dat de goederen worden afgeleverd bij een pakketpunt in de buurt. De goederen kunnen dan op dit afhaalpunt in je dorp/gemeente/stad worden opgehaald. Deze informatie staat ook altijd op het 'Niet thuis bericht'.

Sommige van onze partners gebruiken een Track & Trace-nummer waarmee je alle informatie kunt vinden. Heb je dit niet ontvangen? Aarzel niet om contact met ons op te nemen via   [email protected] . We zullen het voor je uitzoeken.

  • Controleer de Track & Trace-gegevens van het pakket: de tijd/datum kan zijn uitgesteld.
  • Controleer of het afleveradres correct is.
  • Controleer je brievenbus op een 'Niet thuis bericht'. Het kan zijn dat het pakket bij je buren is afgeleverd, of dat er een nieuwe leveringstijd is ingepland.
  • Neem contact op met onze klantenservice. We zullen het voor je uitzoeken.  

This may vary depending on the country and the size of the package. We verwijzen je graag door naar onze Levering en verzendingspagina  voor meer informatie.

Houd er rekening mee dat bij leveringen buiten de EU, jij als klant invoerrechten en belastingen kunt worden aangerekend. Invoerrechten en belastingen zijn altijd voor rekening van de klant en zijn niet inbegrepen in de bovenstaande verzendkosten. Zelfs bij gratis levering zijn deze kosten voor rekening van de klant.

We voeren zorgvuldige controles uit en verpakken alles zo goed mogelijk. Helaas kan er schade optreden tijdens de levering. Meld dit zo snel mogelijk zodat we een schadeclaim bij het transportbedrijf kunnen indienen. 
Voor een snelle oplossing hebben we de volgende informatie van je nodig:

  • Foto's van de buitenkant van de doos zoals het pakket is aangekomen (ook als er geen zichtbare schade is).
  • Een foto van het barcode-label dat op de doos zit.
  • Foto's van de schade zoals je het aantrof (bijvoorbeeld tijdens het uitpakken, ook de binnenkant van de doos).
  • Foto's die de schade duidelijk in detail uitleggen en verduidelijken waar de schade is (bijvoorbeeld op het been van de mannequin of op de rug).

Je kunt een product binnen 5 werkdagen na ontvangst retourneren.

We verwijzen je graag door naar onze​ Retouren pagina voor meer informatie.​

We verwijzen je graag door naar onze​ Retouren pagina voor meer informatie.​

We verwijzen je graag door naar onze​ Retouren pagina voor meer informatie.​

Al onze producten hebben een standaardgarantie voor verborgen gebreken van 12 maanden, met uitzondering van verbruiksgoederen. Garantie voor zichtbare gebreken is uitgesloten van de aanvaarding van de goederen, dat wil zeggen 3 werkdagen na de ontvangst van de goederen. De garantie is beperkt tot reparatie of vervanging door gelijkwaardige goederen.

  • Binnen de garantieperiode: Als een klacht gerechtvaardigd is, zijn alle kosten voor het omruilen of repareren van een artikel voor rekening van Best Mannequins BVBA.
  • Buiten de garantieperiode: Voor reparaties die buiten de garantieperiode vallen, worden kosten in rekening gebracht.  

Een gegronde klacht is een klacht die niet is veroorzaakt door schade door opzet of nalatigheid of normaal slijtage en/of schade door niet-naleving of onjuiste naleving van de gebruiksaanwijzingen.

Stuur ons je klantnummer of ordernummer via e-mail naar   [email protected] . We sturen je je factuur zo snel mogelijk per e-mail toe.

Dit hangt af van hoe je hebt betaald. De gelden worden altijd teruggestort op de rekening die voor de bestelling is gebruikt.Voor terugbetalingen met een bankkaart vragen we je vriendelijk om ons je IBAN- en BIC-gegevens te e-mailen.

Wat als ik geen terugbetaling heb ontvangen?

Het kan soms enkele werkdagen duren voordat een terugbetaling op je rekening verschijnt. Voor een retour wordt dit pas terugbetaald nadat is gecontroleerd of de goederen aan de retourvoorwaarden voldoen.